Przeprowadzki biur i przeprowadzki firm w Krakowie

Przeprowadzki firm i przeprowadzki biur w Krakowie

Przeprowadzka biura jest niezwykle stresującym doświadczeniem w życiu każdego przedsiębiorstwa, jest to też coraz częste zjawisko, zwłaszcza w dużych miastach, takich jak Kraków, gdzie firmy rozwijają się bardzo dynamicznie. Przy odpowiednim przygotowaniu proces przeprowadzki firmy może przejść niezwykle sprawnie, jest to ważne o tyle, że nawet dzień opóźnienia może oznaczać duże straty finansowe, oraz niepotrzebny stres wśród pracowników.

Powody przeprowadzki firm w Krakowie

Przeprowadzki całych biur i firm są coraz częstsze w Krakowie, jest to spowodowane wieloma czynnikami. Jednym z podstawowych jest zwyczajna ekonomia, w mieście tym powstaje coraz więcej parków biznesowych i technologicznych, które oferują lepsze warunki niż klasyczne biurowce i dużo lepsze warunki niż te, które mają firmy z siedzibami w kamienicach czy blokach. Innym powodem przeprowadzki jest oczywiście rozwój firmy. Żaden lokal nie jest z gumy, dlatego wraz z rozwojem firmy i wzrostem liczby pracowników konieczność przeprowadzki firmy staje się nieuniknione. Są też rzecz jasna mniej przyjemne powody przeprowadzki biura: zalania, wady konstrukcyjne budynku, szkodliwe dla zdrowia grzyby i pleśni. Są to rzecz jasna przypadki skrajne, jednak warto pamiętać, że Kraków i inne miasta oferują naprawdę dużo przestrzeni biurowej, dlatego często dużo łatwiej jest dokonać przenosin lokalu niż wykonać kosztowny remont.

 

Przeprowadzka firmy w Krakowie.

 

Przeprowadzka biura w Krakowie - przygotowanie

Przeprowadzka całego biura jest niezwykle stresującym doświadczeniem dla całego przedsiębiorstwa. Bardzo wiele krakowskich firm popełnia podstawowy błąd nie informując pracowników o zmianie lokalu użytkowego, aż do ostatniej możliwej chwili. Jest to niezwykle szkodliwe, gdyż praktycznie uniemożliwia to właściwe przygotowanie się do przeprowadzki biura. Dlatego też pierwszym i podstawowym krokiem jaki należy podjąć, po dokonaniu decyzji o przeprowadzce firmy, jest poinformowanie wszystkich pracowników. Wytłumaczenie im tej decyzji oraz przedstawienie korzyści zmiany będzie nieocenione. Pozwoli to pracownikom na oswojenie się ze zmianą i prawidłowe przygotowanie się do przenosin biura.

Kolejnym krokiem jaki należy wykonać podczas przeprowadzki firmy w Krakowie jest stworzenie swoistego „komitetu przeprowadzkowego”, czyli oddelegowanie kilku pracowników, których zadaniem będzie przygotowanie firmy do zmiany siedziby. Powinni oni zdecydować które ze sprzętów znajdujących się w biurze należy zachować, a które powinny zostać wymienione na nowe. Powinny one także sporządzić wstępny plan przeprowadzki biura, czyli co powinno zostać zabrane w pierwszej kolejności, a co może zostać przewiezione na końcu. Bardzo istotne jest by do tego zadania dobrać ludzi doskonale znających zadania i przebieg pracy w biurze. Tylko takie osoby będą w stanie dokonać prawidłowej oceny tego, które stanowiska pracy mają charakter priorytetowy.

Komitet przeprowadzkowy powinien również przynajmniej kilkukrotnie odwiedzić miejsce, do którego firma zamierza przenieść siedzibę, tak by byli w stanie opracować plan rozłożenia stanowisk pracy, który będzie nie tylko prosty w wykonaniu, ale również umożliwi szybkie i sprawne rozłożenie nowego biura. Ostatnim zadaniem jakie należy wykonać jest odpowiednio wczesne skontaktowanie się z firmą przeprowadzkową. Przeprowadzki biur w Krakowie są stosunkowo skomplikowaną logistycznie operacją, dlatego warto zasięgnąć opinii profesjonalistów i dać im czas na przygotowanie zarówno ekipy jak i niezbędnego sprzętu. Przeprowadzkę biura warto zaplanować na weekend, lub dzień, w którym pracownicy mają wolne, pozwoli to zminimalizować starty finansowe wynikające z tego, że nie będą oni w stanie pracować.

 

Przeprowadzka biura działającego na terenie Krakowa.

 

Przeprowadzka firmy w Krakowie - bez komplikacji

W momencie, w którym mamy gotowy plan przeprowadzki, oraz poinformowaliśmy zarówno profesjonalną firmę przeprowadzkową, oraz naszych pracowników o planowanej dacie przeprowadzki, możemy przystąpić do pakowania sprzętu znajdującego się w biurze.

Podczas przeprowadzki biura w Krakowie warto pamiętać o zachowaniu spokoju i metodycznym pakowaniu się i opisywaniu każdego możliwego kartonu. Bardzo ważne jest także by prawidłowo zabezpieczyć cały sprzęt elektroniczny. Monitory komputerów należy zabezpieczyć folią bąbelkową a następnie owinąć folią stretch by mieć pewność, że został on należycie zabezpieczony. Po zabezpieczeniu sprzętu można zacząć go przewozić. Jeśli chodzi o meble to ich demontaż lepiej zostawić profesjonalnej ekipie przeprowadzkowej. Pozwoli to pracownikom na skupienie się na przygotowaniu stanowisk pracy w nowym miejscu. Wybór odpowiedniej firmy przeprowadzkowej oznacza także, że zajmie się ona każdym sprzętem, który firma zdecydowała się zutylizować. Bardzo ważne jest także wyznaczenie osób, które będą koordynować zarówno pakowaniem jak i wypakowywaniem sprzętów. Pozwoli to na dużo sprawniejsze działanie.

 

Przeprowadzka oddziału biblioteki.

 

Jeśli zastosujemy się do tych kilku niezwykle prostych zasad to przeprowadzka firmy czy biura w Krakowie może być naprawdę prosta. Wystarczy zachować zimną krew i nie panikować. Wtedy wszystko pójdzie gładko.